Карта інвестиційної привабливості
Ми в соцiальних мережах
Погода в місті
При зверненні до міської ради, чи було вирішено Ваше питання?
Так
Ні
Проголосувало: 74
Новини
БАРСЬКІ ОСВІТЯНИ ВЧИЛИСЯ ЯК СТВОРИТИ СПРОМОЖНУ ОСВІТНЮ МЕРЕЖУ В ГРОМАДІ

Вінницький Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за сприяння Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону України, запросив представників закладів  освіти та  працівників структурних підрозділів виконавчих органів ОТГ Вінниччини до обговорення  актуальних питань розвитку сфери освіти та функціонування освітніх установ у світлі реформи сфери освіти в Україні. Спікерами семінару «Методика формування спроможної освітньої мережі» виступили Сергій Дятленко – експерт з питань освіти Програми « U-LEAD з Європою» та Віталій Швець – радник Вінницького ЦРМС з муніципальних послуг.

Під час семінару учасники зосередились на питаннях створення мережі спроможних освітніх закладів та її вплив на розвиток громад, а також ознайомились із питаннями фінансування  освітньої галузі.

Сергій Дятленко ознайомив учасників зустрічі із принципами формування  мережі класів шкіл з урахуванням демографічної ситуації, рівного доступу до якісної шкільної освіти, а також з огляду на забезпечення доступності дошкільної та позашкільної освіти, підвезення учнів та вчителів до освітніх установ. Окрему увагу експерти звернули на  здійснення управління освітою в ОТГ та відкритосі і прозорості роботи органів управління  сферою у співпраці з мешканцям громад.

«Програма «U-LEAD  з Європою» розробила посібник, у якому визначені всі показники спроможної освітньої мережі, куди входить початкова, середня, позашкільна освіта – вся галузь. На думку розробників, кожна громада має забезпечити  повне охоплення дітей якісною освітою. Під час семінару ми ознайомимо із цими показниками освітян ОТГ. Адже кожна дитина має  виховуватись у садочку, вчитись у якісній  школі, не в тій, де 5 дітей, а вчитись у повноцінних класах, мати можливість конкурувати і працювати в колективі, діти мають займатись у спортивних секціях, творчих гуртках, тобто – це певний комплекс послуг для всіх категорій дітей. Громада має проаналізувати  стан освіти на своїй території. В першу чергу – це кількість дітей у класах,  викладацький  склад, адже, коли один вчитель викладає всі предмети – це  не забезпечує якість освіти. На Вінниччині гарні показники функціонування сфери показують великі спроможні ОТГ, вони мають більше дітей, педагогічний склад та сильну матеріальну базу – це Немирівська міська ОТГ, Тульчинська міська ОТГ, Калинівська  міська ОТГ, Дашівська селищна ОТГ. Якщо говорити про сільські громади, то їм трохи важче, але якщо вони правильно використовують принципи оптимізації закладів освіти, організовують підвіз дітей до  шкіл та всебічний розвиток молодого покоління,  відповідно - вони забезпечать якісні послуги», - пояснює Віталій Швець, експерт Вінницького ЦРМС з муніципальних послуг. 

В ході семінару учасники обговорили проблеми організації роботи освітніх закладів в ОТГ, поділились досвідом  та отримали відповіді на свої запитання від експертів.

«Децентралізація робиться не для того, щоб десь щось закрити чи оптимізувати. Реформа спонукає громади, місцеве самоврядування, надавати максимально якісні послуги людям. Так, для цього треба дещо змінювати, вчитися співпрацювати і домовлятися між собою, заробляти і заощаджувати. Чи будуть проблеми і непорозуміння на цьому шляху? Точно будуть, вони вже є. Але тепер їх можна вирішувати на місцях, не чекаючи вказівки згори», - наголошує Сергій Дятленко, експерт з питань освіти Програми «U-LEAD з Європою».  

 <<<